Actelion Pharmaceuticals
Actelion Pharmaceuticals is een biofarmaceutisch bedrijf dat zich o.a. richt op behandelingsmogelijkheden voor systemische sclerose. Specifiek daarvoor heeft Actelion een geneesmiddel Tracleer® beschikbaar.
Vraagstelling
Actelion heeft naast de promotionele activiteiten in relatie tot het geneesmiddel ook een redactionele service voor de doelgroep beschikbaar: een abonnement op de nieuwsbrief Framingham systemische sclerose. Deze uitgave brengt periodiek de highlights van nieuwe, gerelateerde publicaties in kaart en informeert over de meest recente wetenschappelijke inzichten. Artsen hebben zich voor deze dienst aangemeld, maar nu blijkt dat niet alle artsen de uitgave persoonlijk wensen te ontvangen. Daarnaast geeft de ene arts de voorkeur aan een digitale variant van de nieuwsbrief en de ander ontvangt liever een hardcopy versie per post.
Actelion heeft ons gevraagd een mailingcampagne te ontwikkelen met als doelstelling awareness rondom Framingham systemische sclerose te creëren. Daarnaast willen ze aankondigen dat de nieuwe uitgave binnenkort beschikbaar zal zijn en artsen in de gelegenheid stellen hun voorkeur aan te geven hoe ze deze uitgave wensen te ontvangen, digitaal, per post of persoonlijk.
Uitwerking
De insteek van de campagne is gebaseerd op 3 doelgroepsegmenten, te weten: artsen die de nieuwsbrief graag persoonlijk wensen te ontvangen, een 2e doelgroep die de nieuwsbrief graag per post ontvangt en de 3e doelgroep die de voorkeur geeft aan een digitale versie. We hebben de campagne een persoonlijk tintje gegeven door de mailing te personaliseren uit naam van de desbetreffend accountmanager. Daarnaast is de gehele campagne gepersonaliseerd op naam van de arts zelf. Dit maakt de campagne extra sprekend waardoor de boodschap krachtiger over komt.
Na inventarisatie van de voorkeur voor ontvangstwijze heeft NPN per doelgroepsegment de verzending van de nieuwsbrief op gepaste wijze verzorgd. Nieuwsgierig? Bekijk dan direct de beelden.